اجتماعی

شاخص قيمت توليدكننده بخش‌های خدمات ـ خرداد ۱۴۰۴ (بر مبنای سال پایه ۱۳۹۵)

در خرداد ۱۴۰۴، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش­های خدمات در ۱۲ ماه منتهی به خرداد ۱۴۰۴ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۶.۸ درصد می‌­باشد.

شاخص قیمت کل

در خرداد 1404، شاخص قیمت تولیدکننده بخش­های خدمات 1605.5 می­باشد که نسبت به ماه قبل (تورم ماهانه) 4.3 درصد، نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) 40.7 درصد و در 12 ماه منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (تورم سالانه) 36.8 درصد افزایش داشته است.

تورم ماهانه                                  

در خرداد 1404، درصـد تغییرات شـاخص قیمت تولیدکننده بخش­های خـدمات نسبت به مـاه قبـل (تورم ماهـانه) 4.3 درصـد می­باشد. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط ارائه‌دهندگان خدمات به ازای تولید خدماتشان در داخل کشور، در خرداد 1404 نسبت به ماه قبل، 4.3 درصد افزایش دارد. در این ماه بیش­ترین تورم ماهانه با 7.2 درصد مربوط به گروه ” فعاليت‌هاي حرفه‌اي، علمي و فني” و کم­ترین تورم ماهانه با 0.1 درصد مربوط به گروه ” آب‌رساني، مديريت پسماند، فاضلاب و فعاليت‌هاي تصفيه” می‌باشد.

تورم نقطه به نقطه

در خرداد 1404، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش­های خدمات نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) 40.7 درصد می­باشد. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط ارائه‌دهندگان خدمات به ازای تولید خدماتشان در داخل کشور، در خرداد 1404 نسبت به ماه مشابه سال قبل، 40.7 درصد افزایش دارد. در این ماه بیش­ترین تورم نقطه به نقطه با 53.5 درصد مربوط به گروه”فعاليت‌هاي اداري و خدمات پشتيباني” و کم­ترین تورم نقطه به نقطه با 24.9 درصد مربوط به گروه” اطلاعات و ارتباطات” می‌باشد.

تورم سالانه

در خرداد 1404، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش­های خدمات در 12 ماه منتهی به خرداد 1404 نسبت به مدت مشابه سال قبل 36.8 درصد می‌­باشد. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط ارائه‌دهندگان خدمات به ازای تولید خدماتشان در داخل کشور، در 12 ماه منتهی به خرداد 1404 نسبت به مدت مشابه سال قبل 36.8 درصد افزایش دارد. در این ماه بیش­ترین تورم سالانه با 57.0 درصد مربوط به گروه “آب‌رساني، مديريت پسماند، فاضلاب و فعاليت‌هاي تصفيه” و کم­ترین تورم سالانه با 23.5 درصد مربوط به گروه “اطلاعات و ارتباطات”می‌باشد.

مرکز آمار ایران

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا